Παναγιώτα Κυπραίου - Ψυχοθεραπεύτρια - Συμβουλευτική Γονέων
Καλωσήρθατε στην Ιστοσελίδα μου Leaf Leaf

Η παρούσα αρθρογραφία έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Ο αναγνώστης οφείλει να διασταυρώνει τις πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν. Τα κείμενα βασίζονται σε υλικό από ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μέτρο του δυνατού. Η απόδοση στα ελληνικά, η σύνθεση και επιμέλεια ανήκει στην κάτοχο της ιστοσελίδας. Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση τους επιτρέπεται μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία της κατόχου και τον διαδικτυακό τόπο.


Top

Ψυχοθεραπεία: ένα πολύτιμο δώρο προς τον εαυτό μας

Τα τελευταία χρόνια είναι πλέον κοινή παραδοχή στον επιστημονικό κόσμο, το γεγονός ότι η ψυχοθεραπεία είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης σε καταστάσεις όπως: χρόνιο άγχος, φοβίες, κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, διαταραχές διατροφής, ψυχολογικές εξαρτήσεις, προβλήματα σχέσεων, σεξουαλικές δυσλειτουργίες.

Περισσότερα...

Επιγενετική και Ευ Ζην

Επιγενετική είναι η μελέτη των αλλαγών που συμβαίνουν στη γονιδιακή έκφραση χωρίς να μεταβάλλεται το γενετικό υλικό (DNA). Δηλαδή, της διαδικασίας με την οποία παράγοντες εξωτερικοί του DNA, επηρεάζουν τη δράση ενός γονίδιου χωρίς να αλλάζει το ίδιο το DNA του γονιδίου.

Περισσότερα...

Γιατί αντιστεκόμαστε στην αλλαγή και στη θεραπεία;

Όλοι έχουμε εικόνες για τον κόσμο μέσα από τις οποίες φιλτράρουμε και αναδιαμορφώνουμε αυτό που συμβαίνει έξω (εξωτερική πραγματικότητα) στη δική μας προσωπική εκδοχή της πραγματικότητας. Αυτά τα «φίλτρα» μέσα από τα οποία αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα, επηρεάζονται βέβαια από τα τρέχοντα εξωτερικά γεγονότα.

Περισσότερα...

Θέλω πάντα να ευχαριστώ τους άλλους. Μπορώ να το αλλάξω;

Χαρακτηριστικά του ατόμου που θέλει να ευχαριστεί τους άλλους:

· Προσπαθεί να είναι όπως τον θέλει κάποιος άλλος.

· Φοβάται να «ταράξει τα νερά».

Περισσότερα...

Ντροπαλότητα, συστολή, δειλία, έλλειψη αυτοπεποίθησης, διστακτικότητα, ατολμία, στο μικροσκόπιο

Αν αυτά τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν σε σας, πιθανότατα ανησυχείτε για την εντύπωση που δίνετε στους άλλους. Μπορεί συνήθως να αποφεύγετε τις κοινωνικές περιστάσεις γιατί εκεί αισθάνεστε άβολα και μιλάτε λίγο ή περιορίζεστε σε κοινότυπη ψιλοκουβέντα. Ίσως ακόμη να απομακρύνεστε γενικά από τους άλλους ανθρώπους και να μην επιδιώκετε σχέσεις.

Περισσότερα...

Η θετική επίδραση της ψυχοθεραπείας αλλάζει τη γονιδιακή έκφραση

Έρευνες δείχνουν ότι οι εμπειρίες της ζωής μας, οι πεποιθήσεις και η ιστορία μας αλλάζουν δυναμικά τη γονιδιακή έκφραση στον οργανισμό μας, επηρεάζοντας την υγεία μας. Τώρα, πλέον, οι ερευνητές έχουν δείξει ότι βοηθώντας τους θεραπευόμενους να «ξαναγράψουν» την ιστορία της ζωής και τις πεποιθήσεις τους, μέσω της ψυχοθεραπείας,

Περισσότερα...

Αναλύοντας το μοτίβο της αναβλητικότητας

Το μοτίβο της αναβλητικότητας χαρακτηρίζεται από την τάση να αποφεύγουμε ορισμένα είδη δράσης. Μπορεί να αποφεύγουμε καθήκοντα που δεν μας αρέσουν ιδιαίτερα. Μπορεί επίσης να αποφεύγουμε πράγματα που πραγματικά θέλουμε να κάνουμε, ειδικά δραστηριότητες που συνεπάγονται την ανάληψη ρίσκου και την πιθανότητα της αποτυχίας.

Περισσότερα...

Πως μπορώ να αλλάξω την τάση μου «να ευχαριστώ τους άλλους»;

Στο θεραπευτικό μοντέλο IFS, προκειμένου να επιλυθεί το μοτίβο συμπεριφοράς «θέλω να ευχαριστώ τους άλλους», χρειάζεται να μπεις μέσα σου, να πάρεις επαφή με τον Εαυτό και να προσεγγίσεις εκείνο το μέρος σου που θέλει να ευχαριστεί τους άλλους.

Περισσότερα...

Συναισθηματική Νοημοσύνη με Καρδιά: Το Κλειδί μιας Επιτυχημένης Ζωής

συναισθηματική νοημοσύνη Ο Daniel Goleman στο βιβλίο του Συναισθηματική Νοημοσύνη, δείχνει ότι η συναισθηματική νοημοσύνη είναι το ίδιο σημαντική με την κλασική νοημοσύνη (το γνωστό IQ) για να έχουμε καλή ποιότητα ζωής και επιτυχία.

Περισσότερα...

Πως μπορείτε να αναπτύξετε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη

Μάθετε ποια είναι τα συναισθήματα.

Χρησιμοποιήστε τον κατάλογο των συναισθημάτων για να εξοικειωθείτε μ’ αυτά (ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ).

Περισσότερα...

Πως μπορείτε να διαχειριστείτε τα αρνητικά συναισθήματα

Kαταρχήν είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι τα αρνητικά σας συναισθήματα εκφράζουν τις ανεκπλήρωτες συναισθηματικές σας ανάγκες. Επίσης, κάθε αρνητικό συναίσθημα έχει μια θετική αξία.

Ας δούμε μια μέθοδο διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων:

Περισσότερα...

Πως ξεπερνιέται η αναβλητικότητα;

Η αναβλητικότητα συνήθως συμβαίνει έξω από την επίγνωσή μας, εκτός από τις περιπτώσεις όπου καθόμαστε να κάνουμε μια δουλειά και δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε. Έτσι, ο αναβλητικός άνθρωπος δεν αποφασίζει συνειδητά να μην κάνει κάποια δουλειά που πρέπει να γίνει. Συνεχίζει τη ζωή του κάνοντας άλλα πράγματα και μετά από λίγο συνειδητοποιεί ότι δεν έχει κάνει τη δουλειά που έπρεπε.

Περισσότερα...

Η φροντίδα των πρωταρχικών μας αναγκών, προϋπόθεση ευημερίας και προσωπικής εξέλιξης

Θα αναρωτιόσασταν γιατί ένα φυτό μαράθηκε αν δεν είχε νερό ή φως του ήλιου; Θα πηγαίνατε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο πριν να ελέγξετε ότι έχει καύσιμο στο ντεπόζιτο και αέρα στα ελαστικά του; Φυσικά όχι, οπότε γιατί ξεχνάμε τι χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι;

Περισσότερα...

Πρέπει να κάνω τα πάντα τέλεια και αυτό μ’ έχει κουράσει. Πως να το διαχειριστώ;

Υπό τη θεώρηση της προσέγγισης IFS (Internal Family Systems), ο «τελειομανής» είναι ένα μέρος του εαυτού σας που προσπαθεί να σας επιβάλλει να κάνετε τα πράγματα τέλεια. Έχει πολύ υψηλές προδιαγραφές για τη συμπεριφορά σας, για ό,τι δημιουργείτε και για τις επιδόσεις σας.

Περισσότερα...

Η αναβλητικότητα μπορεί να είναι μια εσωτερική «επανάσταση»

Ένας συνηθισμένος λόγος για τον οποίο αναβάλλουμε πράγματα είναι ο φόβος της αποτυχίας. Ένας άλλος λόγος είναι ο φόβος της επιτυχίας. Ωστόσο, ένα άλλο ενδεχόμενο είναι ότι η αναβλητικότητα υποκινείται, τουλάχιστον εν μέρει, από μια επιθυμία να παλέψεις ενάντια σε ένα κομμάτι του εαυτού σου που σε πιέζει να εργαστείς σκληρά, σαν ένας «επιστάτης» που ενδεχομένως σε επικρίνει αν δεν ανταποκριθείς.

Περισσότερα...

Περισσότερα Άρθρα...

  1. ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
  2. Πως αναγνωρίζουμε την τελειομανία;
  3. Πως μπορούμε να ξεπεράσουμε την τελειομανία;
  4. Ο θεραπευτικός ρόλος των παραμυθιών
  5. Πώς να αναλύσετε τα όνειρά σας
  6. Προσευχή της γαλήνης: πορεία προσωπικής ανάπτυξης και αυτοβελτίωσης
  7. Οι τρεις αλήθειες
  8. Τι είναι το στρες;
  9. Το κομμάτι που λείπει συναντά το μεγάλο Ο
  10. Ο ξενώνας
  11. Η διαδικασία της αλλαγής
  12. Η αδερφή ψυχή σου βρίσκεται μέσα σου
  13. Νομίζουμε ότι δεν μπορούμε
  14. Ποιος είσαι;
  15. Όταν άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου πραγματικά
  16. Το μυστικό της ευτυχίας
  17. Το απορριμματοφόρο...
  18. Ο κήπος του Βασιλιά
  19. Η πόλη των πηγαδιών
  20. Το μαγαζί της αλήθειας
  21. Η προσευχή της Gestalt
  22. Ένας άνθρωπος απλός και συνηθισμένος
  23. Αν είχαμε δύο ζωές…
  24. Οι δύο λύκοι
  25. Η αλληγορία της άμαξας
  26. Ο ερευνητής…
  27. Το τούβλο μπούμερανγκ
  28. Η ροδιά
  29. Οι τρεις γυναίκες και η ευτυχία
  30. Ο μεγαλύτερος δάσκαλος…
  31. Ο λιθοξόος
  32. Αναζητώντας τον αναζητητή
  33. Οι δυο σκύλοι
  34. Τα τρία σοφά γνωμικά
  35. Η αλήθεια
  36. Το σχοινί
  37. Ο μαθητής και η πεταλούδα
  38. Ισορροπία
  39. Ο ζητιάνος και το χρυσάφι
  40. Εγώ και ο Άλλος μου Εαυτός, η Σκιά μου
  41. Το αληθινό λουλούδι
  42. Μέτρα τις ευλογίες σου
  43. Ο παπαγάλος και ο σοφός
  44. Η ουσία της γνώσης
  45. Ευχαριστώ...
  46. Η Ψυχή
  47. Ο τρελός
  48. Αυτό που είμαστε
  49. Η παρούσα στιγμή
  50. Περαστικός είμαι...
  51. Ο Εξαρτημένος…
  52. Έβγαλα τη μάσκα
  53. Αποδεσμεύσου για να ζήσεις
  54. Οι τρεις κανόνες της ζωής
  55. Αυτό που είναι, αυτό που κατέχει, αυτό που αντιπροσωπεύει ο άνθρωπος
  56. Άκου την ηχώ της ζωής…
  57. Μονομαχία με το φόβο
  58. Σώπα μη μιλάς